DNA marki
Dowiedz się, jak STIHL od ponad 95 lat ułatwia pracę z i na łonie natury dzięki pionierskim urządzeniom silnikowym.
24.08.2025

KRÓTKI PORTRET STIHL
Grupa STIHL projektuje, produkuje i sprzedaje urządzenia dla leśnictwa i rolnictwa oraz do pielęgnacji krajobrazu, budownictwa i dla prywatnych właścicieli ogrodów. Nasz szeroki asortyment uzupełniają rozwiązania cyfrowe i serwis. Produkty STIHL są sprzedawane za pośrednictwem 44 własnych spółek, około 120 importerów i ponad 55 000 Dealerów w ponad 160 krajach.

STIHL produkuje w siedmiu krajach na całym świecie: Niemczech, USA, Brazylii, Szwajcarii, Austrii, Chinach i Filipinach.
Od 1971 roku STIHL jest najlepiej sprzedającą się marką pilarek na świecie. Firma została założona w 1926 roku i ma swoją siedzibę w Waiblingen koło Stuttgartu.
„Ułatwić ludziom pracę z i w przyrodzie”.
Andreas Stihl, założyciel firmy

Pionierski duch od ponad 95 lat
Wszystko zaczęło się w 1926 roku: Andreas Stihl zakłada swoją firmę i opracowuje swoją pierwszą pilarkę. Wynalazek ten zrewolucjonizuje pracę w lesie i sprawi, że STIHL stanie się światowym liderem rynku i technologii. Tajemnica sukcesu? Dzięki pionierskiemu duchowi naszego założyciela wciąż rozwijamy rewolucyjne innowacje. Na przykład dzięki technologii akumulatorowej, rozwiązaniom cyfrowym, robotyce i sztucznej inteligencji. Nad tym wszystkim pracujemy z pasją, mając na celu ciągły rozwój. Wszystko po to, aby ułatwić naszym klientom pracę z naturą i na łonie natury.

Nasze wspólne wartości na całym świecie
W STIHL pracują ludzie z całego świata, a marka STIHL jest obecna na całym świecie. Dlatego ważne jest dla nas, abyśmy żyli w zgodzie z wartościami wykraczającymi poza granice państw, które determinują nasze działania. Tylko ten, kto stale się rozwija i dostosowuje swoje przedsiębiorstwo do trwałych zasad i jasnych wytycznych, odnosi długoterminowy sukces. Jako przedsiębiorstwo rodzinne jesteśmy o tym przekonani. I właśnie to jest odzwierciedleniem naszej kultury i wartości. Podobnie jak firma, nasze wartości również się rozwinęły i są kształtowane na nowo każdego dnia.
Chcemy stale na nowo zachwycać klientów najwyższą jakością naszych urządzeń i usług. Naszym celem jest, aby ludzie, którzy kupują produkty STIHL, nie tylko byli zadowoleni, ale wręcz zachwyceni STIHL. Wspólnie ze sklepami specjalistycznymi budujemy trwałe relacje z klientami. Nasze działania mają na celu bliskie, osobiste i emocjonalne przywiązanie klientów końcowych do marki. Każde urządzenie jest tak dobre, jak jego serwis. Dlatego w handlu specjalistycznym oferujemy kompleksowe i wyjątkowe rozwiązania serwisowe.
Rynki globalne oferują potencjał wzrostu, ale także przestrzeń dla większej konkurencji. Oba te czynniki wymagają od STIHL dużej elastyczności. Chcemy być wiodącą marką w naszej branży na całym świecie i nadal umacniać naszą globalną pozycję na rynku. W tym celu tworzymy globalne standardy i synergię na wszystkich etapach tworzenia wartości, jednocześnie zbliżając się do lokalnych potrzeb naszych rynków. Globalna sieć dystrybucji i międzynarodowa grupa produkcyjna stanowią podstawę sukcesu STIHL. Stosujemy zrównoważoną politykę zakładową i produkujemy na całym świecie z zachowaniem najwyższych standardów produkcji i jakości.
Jako przedsiębiorstwo rodzinne STIHL ponosi szczególną odpowiedzialność za ludzi i naturę. Dlatego do naszych podstawowych zasad należy najwyższy poziom bezpieczeństwa pracy i produktów. Troszczymy się o zasoby naturalne dzięki wydajnym, zrównoważonym procesom i produktom. Prowadzimy długoterminową i partnerską współpracę z branżowymi dystrybutorami, dostawcami i partnerami biznesowymi. Każde działanie opiera się przy tym na podstawowych wartościach: szczerości, zgodności z prawem i uczciwości. Stawiamy na otwartą i pełną zaufania kulturę korporacyjną, promujemy myślenie przedsiębiorcze i odpowiedzialność za własne działania.
Chcemy wyznaczać standardy w dziedzinie technologii i innowacji. W tym celu rozwijamy innowacyjne produkty i usługi. Nasz wewnętrzny napęd to silna kultura innowacji, która wykorzystuje najnowsze technologie, procesy i wiedzę o rynku we wszystkich obszarach przedsiębiorstwa. Korzystając z technologii cyfrowych, chcemy być liderem w zakresie naszych urządzeń, usług i kontaktu z klientami, a także pozyskiwać nowe modele biznesowe i potencjał sprzedaży. To samo dotyczy cyfrowej sieci ludzi, maszyn i produktów.
STIHL zarówno dziś, jak i w przyszłości oznacza najwyższą jakość. Stanowi ona podstawę sukcesu rynkowego i rentownego wzrostu oraz zapewnia długoterminową niezależność naszej firmy. Warunkiem jest wysoki poziom zorientowania na wyniki w całym łańcuchu wartości dodanej. Dzięki optymalnym warunkom i partnerskiemu przywództwu umożliwiamy naszym pracownikom pełne wykorzystanie ich potencjału, aby spełnić obietnicę jakości dla klientów w każdym obszarze naszej działalności. Jako atrakcyjny pracodawca szukamy i wspieramy talenty.

SUKCES STIHL W LICZBACH
Grupa STIHL osiągnęła w 2022 roku rekordowy obrót w wysokości 5,5 miliarda euro. Oznacza to wzrost o 8,6% w porównaniu z rokiem ubiegłym. Udział obrotów, które nie zostały wygenerowane w Niemczech, wynosi 90 procent. Kontynuowany był trend w kierunku urządzeń akumulatorowych. Grupa STIHL odnotowuje niewielki spadek w segmencie silników spalinowych.
ROZWÓJ Z WŁASNYCH ŚRODKÓW
Struktura kapitałowa grupy nadal jest bardzo solidna, a kapitał własny w wysokości 60 procent jest wysoki. Oznacza to, że STIHL może nadal finansować inwestycje z własnych środków. Podobnie jak w poprzednich latach inwestycje były znacznie wyższe od amortyzacji. Pozytywny rozwój firmy doprowadził do wzrostu zatrudnienia o 2,3% do poziomu 20 552 pracowników na całym świecie (stan na dzień: 31 grudnia 2022 r.). Więcej informacji na temat roku obrotowego 2022 można znaleźć w raporcie rocznym STIHL oraz w internetowym raporcie rocznym.

KOBIETY NA STANOWISKACH KIEROWNICZYCH
Żyjemy równością szans i chcemy wyraźnie zachęcać kobiety do pracy w STIHL. U nas liczą się wyłącznie wyniki, umiejętności i potencjał. Udział kobiet w radzie nadzorczej STIHL AG z czterema kobietami na dwunastu członków Rady Nadzorczej przekracza wymagany limit 30 procent kobiet. Na posiedzeniu w dniu 24 czerwca 2025 r. rada nadzorcza STIHL AG ponownie ustaliła docelowy skład zarządu STIHL AG, zakładając obecność co najmniej jednej kobiety. Wśród pięciu obecnych członków zarządu STIHL AG znajduje się obecnie jedna kobieta.