Symulacja przepływu

Zanim wybierzecie perfekcyjne urządzenie Kombi, my wybierzemy odpowiednie smarowanie.

Symulacja przepływu

Uczynić niewidoczne widzialnym
Zastanawiali się Państwo kiedyś, jak wygląda silnik od wewnątrz? OK, w sumie to nic trudnego, prawie każdy widział to w telewizji czy w internecie. Jak jednak wygląda silnik od wewnątrz podczas pracy w czasie, w którym następuje spalanie paliwa? Jak wygląda jego wnętrze, kiedy mieszanka paliwowa wpływa do komory silnika? Aby udzielić odpowiedzi na te pytania i jednocześnie zoptymalizować konstrukcje naszych silników, konstruktorzy ściśle współpracują z inżynierami badającymi przepływy w silnikach.

Redukcja zużycia
W odniesieniu do mocy silnika obowiązuje jedna podstawowa zasada, która brzmi: tarcie powoduje zużycie, zużycie powoduje spadek mocy, a ten z kolei skraca żywotność silnika. Dlatego właśnie w przypadku wszystkich procesów zachodzących wewnątrz silnika, to co powoduje jakiekolwiek tarcie jest naturalnym wrogiem naszych inżynierów. Dla uzyskania pewności, że komora silnika urządzenia STIHL jest optymalnie smarowana, a tym samym, że w jej wnętrzu występuje możliwie najmniejsze tarcie, przeprowadzamy tak zwaną symulację przepływu. To dzięki niej nasi inżynierowie mogą obserwować, jak paliwo rozchodzi się po komorze silnika i w jaki sposób się w niej zachowuje.

Praktyczna strona matematyki
Inżynier wykorzystuje trójwymiarowe modelowanie danych naszych silników, które dostarcza mu dział konstrukcyjny. Cała reszta to bardzo zaawansowane formuły matematyczno-fizyczne pozwalające obliczyć przemieszczenia płynów w komorze silnika. Ścisła współpraca inżyniera przeprowadzającego obliczenia przepływu i konstruktora umożliwia taką optymalizację elementów konstrukcyjnych silnika, która sprawi, że olej smarujący silnik dotrze tam, gdzie jest najbardziej potrzebny. A wszystko dlatego, że optymalne smarowanie silnika oznacza dłuższe wykorzystanie pełnej mocy urządzenia STIHL.