Redukcja zużycia
W odniesieniu do mocy silnika obowiązuje jedna podstawowa zasada, która brzmi: tarcie powoduje zużycie, zużycie powoduje spadek mocy, a ten z kolei skraca żywotność silnika. Dlatego właśnie w przypadku wszystkich procesów zachodzących wewnątrz silnika, to co powoduje jakiekolwiek tarcie jest naturalnym wrogiem naszych inżynierów. Dla uzyskania pewności, że komora silnika urządzenia STIHL jest optymalnie smarowana, a tym samym, że w jej wnętrzu występuje możliwie najmniejsze tarcie, przeprowadzamy tak zwaną symulację przepływu. To dzięki niej nasi inżynierowie mogą obserwować, jak paliwo rozchodzi się po komorze silnika i w jaki sposób się w niej zachowuje.
Praktyczna strona matematyki
Inżynier wykorzystuje trójwymiarowe modelowanie danych naszych silników, które dostarcza mu dział konstrukcyjny. Cała reszta to bardzo zaawansowane formuły matematyczno-fizyczne pozwalające obliczyć przemieszczenia płynów w komorze silnika. Ścisła współpraca inżyniera przeprowadzającego obliczenia przepływu i konstruktora umożliwia taką optymalizację elementów konstrukcyjnych silnika, która sprawi, że olej smarujący silnik dotrze tam, gdzie jest najbardziej potrzebny. A wszystko dlatego, że optymalne smarowanie silnika oznacza dłuższe wykorzystanie pełnej mocy urządzenia STIHL.