Silnik STIHL 4-MIX®: siła natury

Silnik STIHL 4-MIX®: duża moc przy niewielkiej masie, innowacyjne zużycie paliwa, prosta obsługa, zalety silników 2- i 4-suwowych.

Pochyły teren przed domem jest koszony za pomocą benzynowej kosy mechanicznej STIHL FS 131 z silnikiem 4-Mix®

Silnik STIHL 4-Mix®: czterosuwowy silnik o wielu zaletach

Silnik 4-MIX® firmy STIHL to czterosuwowy silnik, który uprzyjemnia nawet najtrudniejsze dni w pracy. Został on zaprojektowany w taki sposób, aby wszystkie aspekty obsługi i funkcjonalności możliwie najlepiej wspierały użytkownika. Silnik STIHL 4-MIX® jest tankowany zwykłym paliwem (mieszanka 1:50) i umożliwia w ten sposób niezależną od położenia eksploatację z dobrym przyspieszeniem. Silnik STIHL 4-MIX® osiąga wysoki moment obrotowy przy stosunkowo niskim zużyciu paliwa i jest szczególnie niskoemisyjny. Kompaktowa konstrukcja silnika 4-MIX® firmy STIHL zapewnia dobry stosunek mocy do masy i pracę przy niskim poziomie wibracji. Ponadto przekonuje przyjemnym poziomem dźwięku.

Silnik STIHL 4-MIX®: szczegóły działania

Jak sugeruje nazwa, silnik STIHL 4-MIX® pracuje w czterech cyklach: zasysanie, sprężanie, praca, wydmuch spalin. Szczegółowo sposób działania wygląda następująco:

Ogromna moc. Bez konieczności użycia dużej siły podczas rozruchu

Aby ułatwić uruchomienie, każdy silnik STIHL 4-MIX® ma wbudowany automatyczny układ dekompresyjny. Działa on w ten sposób: Podczas uruchamiania silnika 4-MIX® obciążniki odśrodkowe powodują minimalne otwarcie zaworu. Część ciśnienia sprężania może uciec przez ten minimalny otwór, skutecznie zmniejszając siłę potrzebną do uruchomienia silnika. Gdy tylko prędkość rozrusznika zostanie przekroczona w pierwszym suwie roboczym, automatyczne urządzenie dekompresyjne wyłącza się, a silnik 4-MIX® kontynuuje wydajną i niezawodną pracę przy pełnym sprężeniu.

Kobieta w ochronnych okularach i nausznikach usuwa liście za pomocą STIHL KombiMotor KM 131 R z nasadką dmuchawy

Wyjątkowa konstrukcja silnika 4-Mix®: niewielka masa, duża moc

Silnik STIHL 4-MIX® jest bardzo lekki. Dzięki tankowaniu przy użyciu mieszanki smarującej, części niezbędne w konwencjonalnych silnikach 4-suwowych, takie jak pompa olejowa, filtr oleju i miska olejowa, nie są już potrzebne. Dzięki temu silnik jest nie tylko lżejszy, ale i łatwiejszy w konserwacji: kontrola, wymiana i utylizacja zużytego oleju należą już do przeszłości.

Silnik STIHL 4-Mix® czy silnik 2-Mix?

Nasze podstawowe sliniki są innowacyjne, niezawodne i szczególnie wydajne. W poniższej tabeli zestawiono najważniejsze dane techniczne poszczególnych silników.

Silnik STIHL 2-MIX Silnik STIHL 4-MIX®
Wydajne zużycie paliwa Optymalne wykorzystanie dostępnej mocy
Niższe koszty eksploatacji Zastosowanie niezależne od lokalizacji
Wysoka wydajność Bardzo wysoki moment obrotowy
Kompaktowa budowa Mniejsze zanieczyszczenie

Silnik STIHL 4-Mix® w skrócie:

  • Redukcja substancji szkodliwych: dzięki oszczędnemu spalaniu paliwa spełniane są surowe europejskie normy w zakresie emisji spalin Poziom V. 
  • Bez serwisu olejowego: konserwacja jest łatwa, ponieważ stosowana jest zwykła mieszanka paliwa. 
  • Lekkość: dzięki tankowaniu przy użyciu mieszanki smarującej, części niezbędne w konwencjonalnych silnikach 4-suwowych, takie jak pompa olejowa, filtr oleju i miska olejowa, nie są już wymagane. 
  • Niższy poziom hałasu: przyjemne brzmienie również przy najwyższych obrotach. 
  • Siła uciągu i wysoki moment obrotowy: wysoka kompresja przekłada się na wysoką wydajność. 

Więcej dla miłośników techniki